پژوهه

نگاشته های گاه و بی گاه من

پژوهه

نگاشته های گاه و بی گاه من

مشخصات بلاگ
پژوهه

و خدا خواست که یعقوب نبیند یک عمر
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟!

شاگرد : استاد چکار کنم که خواب امام زمان رو ببینم ؟ استاد : شب یه غذای شور بخور،آب نخور و بخواب.
شاگرد دستور استاد رو اجرا کرد و برگشت.
شاگرد:استاد،دیشب دائم خواب آب میدیدم!!خواب میدیم بر لب چاهی دارم آب مینوشم،کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم،در ساحل روخانه ای مشغول ......
استاد فرمود : تشنه آب بودی خواب آب دیدی؛تشنه امام زمان شو تا خواب امام زمان را ببینی.
لیت شعری أین استقرّت بک النوی

بایگانی

حفظ قرآن 1

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱ ق.ظ

از آن جا که قرآن کریم این کتاب عظیم الهی به صورت فاجعه باری در بین ما غریب شده است،در این نوشته بر آن شدم که مطالبی عرض کنم که ،نه تنها رابطه ما با قرآن کریم ،عمیق تر شود، بلکه این انوار قدسیه را در سینه خود ذخیره کنیم و لحظه به لحظه این توفیق را داشته باشیم تا پروردگار مهربان با ما سخن بگوید .

بسم الله الرحمن الرحیم

و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا؛[1] و پیامبرصلی الله علیه و آله عرضه داشت:پرودگارا! قوم من قرآن را رها ساخته‌اند!

یکی از شکایتهای رسول مهربان اسلام از امت خویش این است که اینها قرآن را مهجور قرار داده اند.

کمی فکر کنیم.آیا ما هم مشمول این شکایت می شویم؟کمی بررسی کنیم آیا کاری کرده ایم یا در صدد آن هستیم که فردای قیامت در مقابل دیدگان آن حضرت سربلند باشیم.

حفظ قرآن وسپس عمل به آن ،از راههایی است که می توان موجب سربلندی ما شود. راه وروشی که خود آن حضرت و فرزندان پاکش به شاگردان خویش امر می کردند.

اما این مهم در کشور ما ، آنگونه پیش نرفته که موجب سرور گردد و بیشترین علت را در عدم انگیزه برای حفظ قرآن می دانم واینکه چرا باید قرآن را حفظ کنیم وحفظ قرآن چه اثر و فائده ای دارد.

برگرفته از کتاب استادم حجة الإسلام طاهری(دام عزه)

ادامه دارد .......



[1] فرقان / 30

  • سلمان سعادت پور

حفظ قرآن